۵ نکته کلیدی یاهو برای تهیه رونشت آگهی

بسیاری از بازاریابان بیش از حد غرق در نظر گرفتن تجربه کاربران در محصولات می شوند که اغلب نتایج در تولید آگهی نامطلوب ختم می شود. در اینجا چند نکته کلیدی برای ایجاد تولید آگهی مجذوب کننده آورده شده است. بازاریابان دیجیتال در زمانی که هدف آنها تبلیغات آنلاین هست با گزینه های بسیاری روبرو خواهند شد، اما چه سودی خواهد در برداشت اگر حتی یک نفر آگهی آنها مطالعه نکند. آیا تمام پول و زمانی که صرف این کار شده به هدر نرفته؟ آیا پول صرفاً حل کننده مشکلات در یافتن مشتری است؟ نوشتن رونشت آگهی موفق به معنی…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0

بسیاری از بازاریابان بیش از حد غرق در نظر گرفتن تجربه کاربران در محصولات می شوند که اغلب نتایج در تولید آگهی نامطلوب ختم می شود. در اینجا چند نکته کلیدی برای ایجاد تولید آگهی مجذوب کننده آورده شده است. بازاریابان دیجیتال در زمانی که هدف آنها تبلیغات آنلاین هست با گزینه های بسیاری روبرو خواهند شد، اما چه سودی خواهد در برداشت اگر حتی یک نفر آگهی آنها مطالعه نکند. آیا تمام پول و زمانی که صرف این کار شده به هدر نرفته؟ آیا پول صرفاً حل کننده مشکلات در یافتن مشتری است؟

نوشتن رونشت آگهی موفق به معنی تمرکز بر مردم به جای محصول است، که بدان معنی است که بازاریابان باید مطمئن شوند که در تبلیغات، مخاطب احساس نیازمندی یا مرتبطی به محصول داشته باشد. همین طور با دقت در انتخاب لحن مناسب تداعی احساسات، و نه پاسخ هوشمندانه در مشتری کنند. با این حال، بسیاری از بازاریابان بیش از حد در درگیر خود کلا یا محصولات می شوند به طوری که تجربه کاربران را الویت می دهند. در اینجا پنج استراتژی از فرانک پالمیری (Frank Palmieri)، مدیر استراتژی خلاق در یاهو، برای بدست آورند بهترین خروجی از آگهی خود، گرد آوری شده است.

۱- اتمام رقبای خود را زیر نظر بگیرید

بر اساس گفته های پالمیری، رونشت آگهی وقتی موثر ترین می شود که از  تمام شرکت های رقیب خود با خبر باشید تا بتوانید در راه برجسته تر دیده شدن تلاش کنید. گاهی اوقات مردم آنچه را که فکر می کنند یک مزیت رقابتی است را بدون بررسی کردن رقبا که چه مزایایی  را ارائه می دهند، در آگهی خود می آورند. آنچه را که در تبلیغات دیگر آمده مشاهده کنید. برای مثال اگر یکی از نقاط مزیت شما این است که شما ۲۴ ساعت باز هستید و در همان سان پنج تبلیغ دیگر نیز همین مزیت را ارائه می دهد، این یک مزیت برای آگهی شما دیگر به حساب نمی آید. بنابراین، این نوع آگهی نوعی هدر ریزی سرمایه می باشد.

۲- به جای ویژیگ ها، مزایا را بیان کنید

یک آگهی موفق هیچ وقت به بزگنمایی بهترین قسمت محصول خود نمی کند. به جای آن به توضیح آنکه محصول مورد نظر چگونه زندگی مردم را راحت تر خواهد کرد، باید پرداخت. در بسیاری از موارد، بازاریابان مخاطبان را از هم شاغلین خود قرار می دهند که در واقع به جای قرار دادن خود را به جای کاربران یک امر صحیح است. گاهاً کاربران ما به اندازه دوستان و همکاران ما در حوزه فعالیت ما آگاهی ندارند. یک کابر حرفه ای دقیقاً به دنبال ویژگی های یک محصول است مانند یک برنامه نویس که کامپیوتر یا موبایل می خرد. اما یک کاربر عام شاید اطلاعاتی در باب سرعت بیشتر را فقط درک کند. پالمیری می گوید : “نشان دادن آنچه یک محصول می تواند برای کاربر انجام دهد یک دنیا تفاوت دارد”. خودتان را در صندلی کاربر قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک ماشین را با یک سیستم Wi-Fi مجهز کردید، به جای گفتن: “خودروی جدید ما دارای سیستم Wi-Fi است”؛ بگویید: “از این پس به آهنگ های مورد علاقه خود با سیستم Wi-Fi جدید ما گوش دهید.”

۳- از حالت ایمیلی خارجی شوید

انتخاب کلمات تمام کاری است که در فضای محدود یک آگهی آنلاین قرار دارد، بنابراین اگر شما در حال نوشتن آگهی، به همان شیوه ای که شما به یک همکار ایمیل میزنید عمل کنید، شما در گمراهی مطلق به سر می برید. “برای ۲۰ سال گذشته، هر کسی که دارای یک کار حرفه ای که در بیشتر حالات مشغول ارسال ایمیل است، در طول زمان آن  شخص به طور مداوم با استفاده از اصطلاحات مخصوص یک صنف حرفه ای درگیر می شود،” از گفته های پالمیر. معمولا از آنچه که ما در حال صحبت کردن هستیم آگاهی کامل داریم و در زمانی که ما در حال نوشتن هستیم شاید از یک مخفف (اصلاح ترکیبی از لغات) استفاده کنیم، اما کاربر هدف ما که عموماً عام هستند، شاید در این مورد اطلاعاتی نداشته باشد و این امر باعث راندن مشتری خواهد شد. اگر شما را اصطلاحات را اصلاح نکنید، آگهی شما در نظر مشتری طبیعی جلوه نخواهد کرد.در واقع آگهی شما باید برای همه نوع صلیغه و آگاهی تنظیم شود.

۴- انجام آزمایشات را متوقف نکنید

هنگامی که یک آگهی موفق تلقی می شود، بسیاری از بازاریابان انجام آزمایشات را متوقف می کنند. این یک اشتباه بزرگ است، با توجه به  سخنان پالمیر.  پالمر در ادامه می گوید :”حتی اگر آن یک تبلیغ واقعا خوب است، کمی تغییرات متفاوت را آزمایش کنید. از روش تست A / B برای چند هفته استفاده کنید تا بتوانید به یک مدل یا لغات مناسب برسید.  به تغییرات فصلی دقت کنید، یک آگهی هیچ وقت برای تمام فصول جوابگو نیست. این مهم است که بدانید خوابیدن در باد یک تبلیغ مناسب بسیار غلط است. این را فراموش نکنید.

۵- خوانده متن مانند یک مشتری

اما مهم ترین بخش در موفقیت یک رونشت آگهی آن است که اطمینان حاصل  شود که نویسندگان مانند کاربران به عنوان خوانده قرار داده شوند. پالمیر می گوید یادگیری نوشتن آگهی به روشی که جذاب و طبیعی به نظر برسد زمان بر است. و تغییرات کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

“هنگامی که آگهی شما نوشته شده است، عقب بشینید و به آن با نگاه مشتری پسند نگاه کنید،” پالمیری می گوید. اگر شما هر چیزی را که به نظر بیش از حد حرفه ای و یا به اندازه کافی محاوره می ببینید، آنها را تغییر دهید. هنگامی که شما شروع به انجام این کار کردید، شما خواهید دید که آن را تبدیل به بازگوپذیری (سلیس) بیشتر کردید. با نوشتن آگهی شما در حال تلاش برای رسیدن به بسیاری از مردم هستید، بنابراین شما باید مطمئن شوید که شما در حال صحبت کردن به روش مخاطب هستید.

مجتبی سادات

مجتبی سادات

پژوشگر و متخصص مباحث علوم رایانه، با علاقه و گرایش حرفه ای در راه اندازی استارت آپ های نوپا. امیدوارم مطالب و تراوشات ذهنی اینجانب که ثمره مطالعات عمیق و تخصصی می باشد٬ در راه اندازی و پیشبرد کار شما مفید واقع شود. در صورت داشتن هرگونه سوال در حیطه مربوطه ٬حتما با من از طریق راه های زیر تماس بگیرید.
مجتبی سادات
بسیاری از بازاریابان بیش از حد غرق در نظر گرفتن تجربه کاربران در محصولات می شوند که اغلب نتایج در تولید آگهی نامطلوب ختم می شود. در اینجا چند نکته کلیدی برای ایجاد تولید آگهی مجذوب کننده آورده شده است. بازاریابان دیجیتال در زمانی که هدف آنها تبلیغات آنلاین هست با گزینه های بسیاری روبرو خواهند شد، اما چه سودی خواهد در برداشت اگر حتی یک نفر آگهی آنها مطالعه نکند. آیا تمام پول و زمانی که صرف این کار شده به هدر نرفته؟ آیا پول صرفاً حل کننده مشکلات در یافتن مشتری است؟ نوشتن رونشت آگهی موفق به معنی…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


bigtheme