Content-distribution

۵ روش توزیع محتوا برای بدست آوردن مخاطبان بیشتر

امروز بازاریابی دیجیتال بدون بازاریابی محتوا بی معنی  و بی اثر خواهد بود. به عنوان یک کسب و کار شما نیاز به محتوی دارید تا خدمات خود را ارتقاء دهید. بهترین بخش این است که امروزه بسیاری از کسب و کار های بزرگ و متوسط برای بازاریابی دیجیتال بدون بازاریابی محتوا موثر نخواهند بود. با این حال کسب و کارها برای بهره گیری از محتوای خود با مشکلاتی روبرو هستند. همچنین در راه و روش هایی که برای ترویج و ارتقا آنها استفاده کرند مشکلاتی دیده می شود. من شخصا با نگاهی که در بسیاری از کمپین های مختلف بازاریابی…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0

امروز بازاریابی دیجیتال بدون بازاریابی محتوا بی معنی  و بی اثر خواهد بود. به عنوان یک کسب و کار شما نیاز به محتوی دارید تا خدمات خود را ارتقاء دهید. بهترین بخش این است که امروزه بسیاری از کسب و کار های بزرگ و متوسط برای بازاریابی دیجیتال بدون بازاریابی محتوا موثر نخواهند بود. با این حال کسب و کارها برای بهره گیری از محتوای خود با مشکلاتی روبرو هستند. همچنین در راه و روش هایی که برای ترویج و ارتقا آنها استفاده کرند مشکلاتی دیده می شود. من شخصا با نگاهی که در بسیاری از کمپین های مختلف بازاریابی محتوا کردم و متوجه شدم که کیفیت محتوا در بسیاری از موارد مشکل است. نکته اصلی این است که استراتژی بازاریابی محتوای آنها از توزیع مناسبی بهره نمی برد. در این مقال ۵ روش توزیع محتوا را برای شما توضیح خواهم داد.

۱- توسعه از طریق افراد تاثیر گذار

این یکی از آن ایده های فوق العاده است که اگر درست انجام شود، شما می توانید نه تنها تعداد زیادی از مخاطبان که به عنوان خوانده بدست بیارید، بلکه آنها بیشتر علاقه مند خواهند شد که چه محصول یا خدماتی شما ارائه می دهید. روش به این صورت است که افراد تاثیرگذار را در صنعت خود شناسایی می کنید، سپس محتوای خود را به آنها نشان می دهید و مودبانه از آنها بپرسید که آیا آنها می توانند آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و یا بازخورد نظراتشان را در بخش نظرات قرار بدهند. دلیل این که این روش تاثیر بسیار خوبی دارد آن است که در اینجا شما از اصل نفوذ استفاده کرده اید. هنگامی که آنها مطالب  شما را در شبکه های اجتماعی خود مانند اینستاگرام به اشتراک می گذارند، دنبالگر های ((followers آنها محتوی شما را نظاره خواهند کرد و در نهایت به سمت شما کشیده خواهند شد. دلیل این که چرا مطالب شما مهم تر از دیگران است، آن است که مطلب شما توسط یک شخص محبوب، مهم و نفوذگر به اشتراک گذاشته شده است. این امر خود به خود به عنوان یک توصیه نامه (اعتبار) برای شما محسوب می شود. سعی کنید افراد مناسب در حوزه کاری خود را پیدا کنید، کسانی که دارای مخاطب بسیاری هستند و لیستی از آنها تهیه کنید. یک راه برای شناسایی این افرا آن است در ابزار هایی مانند MOZ ، ahrefs.com و یا Buzzstream به دنبال سایت هایی که با مضمون مشترک کار می کنند بگردید. هنگامی که شما لیست را بدست آورید، با آنها تماس بگیرید و متقاعد کنید تا مطالب شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.

۲- تبلیغات در شبکه های اجتماعی

امروزه تلفن های همراه شاید اولین چیزی باشد که انسان ها در اول صبح آن را نگاه می کنند. بدیهی است بسیاری از ما ها قبل از خواب و چه بعد از خواب با موبایل خود مشغول گشت و گذار در شبکه های اجتماعی هستیم. این به سادگی ثابت می کند که رسانه های اجتماعی مکانی است که در آن مخاطبانان بیشتر اوقات خود را سپری می کنند. برای اطلاعات بیشتر شما در این موضوع به آمار نصب شده ترین ها در سایت کافه بازار اشاره میکنم (به عکس پایین نگاه کنید)، از ۶ برنامه اول در لیست، تنها ۵ مورد آن به نرم افزار های پیام رسان که امروزه به محلی برای تبادل اطلاعات و حتی فروش اجناس تبدیل شده است، دلالت دارد. آمار تعداد نسخه های نسب شده، به این اشاره می کند که بین ۱۰ تا ۱۵ میلیلون نفر حداقل در این شبکه ها فقط بر روی پلتفرم آنروید ( جدا از ویندوز فون و ios اپل) مشغول به استفاده هستند. بنابراین استفاده از این شبکه ها امر بسیار مهمی است. پلت فرم شبکه های اجتماعی می تواند اهداف متفاوت و همین طور اشخاص متفاوت را دارا باشد. اما عموم مردم، حتی افراد سنین بالا در ایران، همه از شبکه های اجتماعی به نوعی استفاده می کنند. به منظور دریافت ترافیک هدفمند در زمان کوتاه، تبلیغات پولی میتواند آثار واقعا خوبی دارد. تنها مشکلی که در این ضمینه وجود دارد آن است که طیف مخاطب ما در شبکه های گوناگون پراکنده هستند و اینکه بخواهیم در همه شبکه ها تبلیغات کنیم بسیار هزینه بر خواهد بود. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می کنم از کمپین های زمانی در شبکه های مختلف بهره ببرید تا از آنالیز آنها بهترین کانال تبلیغاتی خود را شناسایی کنید. سپس تمام تلاش خود را در آن کانل معطوف کنید.

Screen Shot 2015-10-09 at 12.29.45 PM

۳- استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی به مهمی تبلیغات در آنها نیز می باشد. ایده اصلی این است که مطالب خود را برای افرادی که در حوزه کاری شما قرار دارند به اشتراک بگذارید. تصور کنید شما در لینک این (linkedin) یا شبکه های حرفه مشابه آن با گروهی از همکاران یا کسانی که به موضوع کاری شما علاقه دارند متصل هستید. اگر شما مطلبی را در این جموعه به اشترام بگذارید که از نظر فنی بار اطلاعاتب بالایی داشته باشد، افرادی که در حلقه شما هستند مطالب شما را خوانده لایک (Like) و ااشتراک گذاری خواهند کرد. اگر این امر به طور مداوم در حلقه آن افراد تکرار شود، اثر موج دار شدن می تواند محتوی ویروسی ایجاد کند. یک محتوی ویروسی ابتدا ترافیک بیشتر و سپس می تواند سرنخ بسیاری از خرید و فروش ها برای شما باشد. ذکر نام کارشناسان که در مطالب شما دخیل  هستندیک امتیاز محسوب می شود. برای اینکه مخاب بیشتری با صلایغ متفاوت را جذب کنید، از نقل قول های کارشناسان و افراد شناخته شده در حوزه خود استفاده کنید. هنگامی که مردم با مشاهده اینکه  افراد شناخته شده در مطالب شما به هر شکلی حضور دارند، آنها به احتمال زیاد روی آن کلیک می کنند و آن را می خوانند.

۴- مطالب خود را به رسانه های مختلف تبدیل کنید

اگر محتوای اصلی شما را در قالب متن است، ایده آل این است که آن را به پی دی اف و فیلم تبدیل کنید و از طریق وب سایت ها مانند یوتیوب، آپارات، اسلایدشیر، یا سایت های مشابه ایرانی به اشتراک بگذارید. یک راه بسیار خوب دیگر این است مثلا برای مجموعه مطالب خود یک مجله یا گاهنامه درست کنید و آنرا برای دیگران اشتراک بگذارید یا ارسال نمایید. به این ترتیب شما قادر به جذب مخاطبان بسیار متفاوت به مطالب خود خواهید بود. یوتیوب (که در ایران آپارات به نوعی این نقش را در حال ایفا کردن می باشد) به تنهایی بیشترین ترافیک پس از گوگل دارد. وقتی شما از رسانه های مختلف برای نمایش محتوای خود می کنید، امکان دیده شدن را بسیار و بسیار افزایش می دهید.

۵- ارسال محتوی در انجمنها و لینکدانی ها

برخی از انجمنها یا سایت های اشتراک لینک (social bookmarking) بزرگ که در آن ها از ترافیک  بالا بهره می برند، به  شما این امکان را می دهند که تا با اشتراک گذاری مطالب خود به ترافیک بیشتر برسید. برخی از اشتراک لینک گذاری های ایرانی مانند لینک پد (linkpad) ، ویستا (vista) و یا بالاترین (balatarin) می باشند. رقابت در بعضی از انجمن ها سخت است، اما اگر مطالب شما استثنایی است و می تواند مخاطب را جذب، شما به راحتی می توانید برنده مسابقه و بیشتر از آنچه شما تصور می کنید می توانید ترافیک جذب کنید.

مجتبی سادات

مجتبی سادات

پژوشگر و متخصص مباحث علوم رایانه، با علاقه و گرایش حرفه ای در راه اندازی استارت آپ های نوپا. امیدوارم مطالب و تراوشات ذهنی اینجانب که ثمره مطالعات عمیق و تخصصی می باشد٬ در راه اندازی و پیشبرد کار شما مفید واقع شود. در صورت داشتن هرگونه سوال در حیطه مربوطه ٬حتما با من از طریق راه های زیر تماس بگیرید.
مجتبی سادات
امروز بازاریابی دیجیتال بدون بازاریابی محتوا بی معنی  و بی اثر خواهد بود. به عنوان یک کسب و کار شما نیاز به محتوی دارید تا خدمات خود را ارتقاء دهید. بهترین بخش این است که امروزه بسیاری از کسب و کار های بزرگ و متوسط برای بازاریابی دیجیتال بدون بازاریابی محتوا موثر نخواهند بود. با این حال کسب و کارها برای بهره گیری از محتوای خود با مشکلاتی روبرو هستند. همچنین در راه و روش هایی که برای ترویج و ارتقا آنها استفاده کرند مشکلاتی دیده می شود. من شخصا با نگاهی که در بسیاری از کمپین های مختلف بازاریابی…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


bigtheme