Landing Page

صفحه فرود

صفحه فرود اولین صفحه ای که کاربری که بر روی تبلیغ شما کلیک کرده است مشاهده میکند و نکات زیر در طراحی صفحه فرود حائز اهمیت میباشند شناسایی مخاطبان وب سایت قبل از طراحی بهتر است مخاطب اصلی وب سایت خود را شناسایی کرده و سپس باتوجه به علایق آنها شروع به طراحی صفحه فرود برای کمپین های تبلیغاتی خود کنید هدایت کاربر به سمت Call To Action Call To Action یا همان CTA بخشی از صفحه است که هدف طراح از طراحی کمپین ورود کاربر به آن قسمت از سایت میباشد که این بخش میتواند عضویت در خبرنامه یا…

بررسی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید.
0

صفحه فرود اولین صفحه ای که کاربری که بر روی تبلیغ شما کلیک کرده است مشاهده میکند و نکات زیر در طراحی صفحه فرود حائز اهمیت میباشند

  1. شناسایی مخاطبان وب سایت

قبل از طراحی بهتر است مخاطب اصلی وب سایت خود را شناسایی کرده و سپس باتوجه به علایق آنها شروع به طراحی صفحه فرود برای کمپین های تبلیغاتی خود کنید

  1. هدایت کاربر به سمت Call To Action

Call To Action یا همان CTA بخشی از صفحه است که هدف طراح از طراحی کمپین ورود کاربر به آن قسمت از سایت میباشد که این بخش میتواند عضویت در خبرنامه یا خرید کالایی باشد. طراح بایستی از رنگ بندی مناسبی در طراحی خود استفاده نماید که نظر بازدیدکننده به بخش CTA جلب گردد.

  1. یکسان بودن صفحه فرود با کمپین تبلیغاتی

صفحه فرود بایستی با محتوی تبلیغ شده در بنر تبلیغاتی مشابه باشد و کاربر بتواند به نکته جذابی که در کمپین تبلیغاتی شما دیده است در صفحه فرود براحتی به آن دست پیدا کند. پس اگر از چندین کمپین تبلیغاتی با موضوعات متفاوتی استفاده میکنید برای هریک از آنها صفحه فرود مرتبط با آن را طراحی نمایید.

  1. بهینه سازی صفحه فرود برای گوشی های موبایل

باتوجه به افزایش روز افزون کاربران تلفن های همراه هوشمند در دنیا بخش قابل توجهی از کاربران اینترنت از طریق دستگاه های همراه خود به اینترنت متصل میشوند و برای حفظ این دسته از کاربران و بهره وری بیشتر تبلیغاتی بایستی صفحه فرود برای دستگاه های همراه بهینه(Responsive) طراحی شوند.

 

  1. داشتن پیشنهاد ویژه برای مخاطبین

همواره تلاش نمایید در صفحه فرود یک پیشنهاد ویژه وسوسه انگیز و البته معقولانه داشته باشید تا بازدیدکننده نتواند از آن به راحتی عبور کند. پیشنهادات غیراصولی و بزرگ نمایی شده باعث بی اعتمادی و از دست رفتن همیشگی کاربران سایت شما میگردد.

  1. بومی ساز صفحات ورود

اگر بازدیدکنندگان شما محدود به کشور خواستی نمیشوند سعی کنید صفحات ورود را برای هر کشور ، زبان و فرهنگ باتوجه به نیازهای آنها طراحی کنید تا بتوانید به راحتی با کاربران ارتباط برقرارکرده و آنها را به کاربران دائمی وب سایت خود تبدیل کنید.

  1. ارائه خدمات رایگان

در صفحه فرود خود تلاش نمایید خدمت یا خدماتی را به کاربران ارائه دهید مثلا اگر کتابی را برای فروش قرار داده اید بخش هایی از کتاب را برای دانلود در صفحه فرود قرار دهید.

  1. دریافت ایمیل و یا تلفن کاربران

حتما در صفحه فرود خود بخشی را برای عضویت در خبرنامه قرار دهید تا بتوانید بوسیله آن با کاربرانتان از طریق ایمیل و در تماس باشید و برای تشویق کاربران به عضویت در خبرنامه میتوانید محصولات و یا خدماتی رایگانی را که برای کاربران انجام میدهید را برایشان ایمیل کنید.

 

پس از انجام مراحل بالا و راه اندازی کمیپن های تبلیغاتی خود نوبت به بررسی کاربرانی که از طریق کمپین های تبلیغاتی شما به صفحه فرود وارد میشودند و نکات زیر را در مرحله دوم کار مدنظر داشته باشید

  1. بایستی از ابزارهای آنالیز مناسب جهت بررسی رفتار کاربران در زمان ورود به صفحه فرود استفاده نمایید
  2. آنالیزهای خود را بر اساس منبع ورودی کاربر به صفحه فرود و میزان حضور در وب سایت ، صفحات بازدید شده و صفحه خروج انجام دهید و بر اساس این آمارها میتوانید نقاط ضعف و قوت صفحه ورود و طراحی وب سایت خود را شناسایی کنید
  3. تمام جزئیات صفحه ورود را بررسی کنید و با تغییراتی در آنها واکنش کاربران را مورد بررسی قرار دهید
  4. گاهی صفحات ورود را باتغییرات کلی مورد آزمایش قرار دهید. مثلا لوگو ، تصاویر و چیدمان صفحه ورود را تغییر داده و واکنش کاربران را آنالیز نمایید

نکات بسیار مهم در صفحات ورود

  1. برای آنالیز و شناسایی عجله نکنید. آنالیز شما زمانی ارزشمند است که از یک جامعه آماری مناسب استفاده کنید
  2. آنالیز خود را در بازه های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهید و به یک جامعه آماری ثابت اکتفا نکنید
  3. سایت خود را برای کاربران طراحی کنید و اصول سئو را در آن رعایت کنید. بسیار مهم است که بدانید سایت برای کاربران طراحی میشود و از طرف دیگر هیچگاه سئو را فراموش نکنید چون یکی از مهترین راه های ورود کاربران از طریق موتورهای جستو میباشد
  4. همواره بایستی صفحات فرود خود را مورد بازبینی و بررسی رفتارهای کاربران قراردهید
  5. صفحه فرود را ساده طراحی کنید. این صفحه بایستی طوری طراحی شود که کاربران بسرعت به هدف خود از ورود به این صفحه دست پیدا کنند. از نوشتن متن های طولانی خود داری نمایید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*


bigtheme